Handelsbetingelser

Privatlivspolitik og cookies

Vores privatlivspolitik og informationer omkring cookies kan ses her. På siden kan du også ændre dit samtykke.


Generelt
Villadsen Agenturs handelsbetingelser følger dansk lov, hvor intet andet er aftalt. Vi sælger udelukkende til erhvervskunder.

Tilbud og accept
Såfremt intet andet fremgår af tilbuddet, så er tilbud fra Villadsen Agentur gældende i 7 dage fra de er afgivet - dog kan Villadsen Agentur ikke garantere for at varer er udsolgt eller i restordre ved eventuel accept. Tilbud fremsendt via vores nyhedsbrev er gældende i 7 dage fra udsendelsesdatoen med mindre andet fremgår af e-mailen.
Vi tager forbehold for force majeure samt andre situationer uden for vores kontrol, og som har den konsekvens at vi ikke kan levere som aftalt.

Priser
Alle priser er nettopriser eksklusiv moms og opgivet i danske kroner. Priserne indeholder ikke fragt eller transportforsikring, og disse kan opkræves særskilt.
Ændringer i told, importafgifter, eksportafgifter, valutakurser, m.fl., giver Villadsen Agentur mulighed for uden varsel at justere priserne.

Betaling
Betalingsbetingelserne er som forudbetaling med mindre andet er aftalt. Efter forudgående aftale og kreditgodkendelse kan der aftales betaling netto + 14 dage.
Vi forbeholder os altid ret til at kræve forudbetaling, hvis vi skønner det nødvendigt.
Vi kræver f.eks. forudbetaling hvis kundens samlede kreditmaks. er overskredet og/eller hvis kunden ikke kan kreditforsikres. Nye kunder må også påregne forudbetaling.
Eventuel WEEE-afgift tillægges efterfølgende.

Levering
Køber betaler for alle omkostninger i forbindelse med transport af varerne fra Villadsen Agenturs lager og til købers leveringsadresse, med mindre andet er aftalt (Se punktet fragt). Villadsen Agentur kan ikke holdes ansvarlig for forlænget leveringstid . Køber er berettiget til at ønske anden transportform end den Villadsen Agentur normalt bruger, og Villadsen kan i den situation opkræve den ekstra omkostning som det måtte have påført.

Villadsen Agentur leverer som udgangspunkt kun til danske adresser. Med hensyn til levering til Færøerne og Grønland, så kan dette også lade sig gøre efter nærmere aftale, men al fragt og toldbehandling skal arrangeres af kunden. Typisk leverer vi varen i Danmark til Smyrilline, RAL eller lignede transportør, hvorefter disse sørger for den videre transport på købers regning.

Afgifter
Alle statsafgifter skal tillægges varens pris og fremgår normalt ikke af tilbud, priserlister, hjemmeside osv.

WEEE afgifterne er som følger:
19-40'' kr. 10
41'' - 58'' kr. 15
>58” kr. 30,-

Fragt
Generalt
Ordre under DKK 5.000,- pålægges fragt på Kr. 125,-
Ordre over DKK 5.000,- sendes fragtfrit

Vi sender primært med Danske Fragtmænd og GLS fra vores eget lager.
BEMÆRK:
Visse varegrupper/varer pålægges særskilt fragt pr. enhed uanset ordrens samlede størrelse i kroner. Det drejer sig f.eks. om hårde hvidevarer, når leveringen er til ikke brofaste øer (Bornholm, Læsø, Samsø m.fl.), samt hvis leveringen sker til privat adresser. Tillægget pr. enhed er på cirka kr. 170,-
Forsendelser til private tillægges yderligere fragt.

 

Fragtskader
Bemærk venligst følgende inden I skriver under på modtagelsen af varene; I det øjeblik I skriver under på transportørens fragtbrev, så overgår ansvaret rent juridisk til modtageren, og transportøren fraskriver sig et hvert ansvar for tydelige skader på varen. Check derfor altid at I modtager det korrekte antal i overensstemmelse med fragtbrevet, og at emballagen er intakt og uden synlige skader.
Såfremt der er synlige skader, så skal I enten afvise modtagelsen eller modtage varerne med forbehold, som skal  skrives tydeligt på fragtbrevet. Beskriv forbeholdet i detaljer - f.eks.: "Forbehold for skade - tydelig slagskade i højre  nederst hjørne på fronten af papkassen".
Skader skal typisk anmeldes til transportøren indenfor 5 hverdage, så kontroller altid varen lige efter modtagelse. Efter 5 dage dækker transportøren ikke længere ikke-synlige skader.

Det samme gør sig gældende for ikke synlige skader. Bemærk at GLS ikke erstatter ikke synlige skader, og der skal være tydelige skader på emballagen, før GLS dækker en skade.

Har I modtaget en vare med fragtskade, så skal I øjeblikkeligt kontakte os, så vi kan få oprettet en sag hos transportøren indenfor ovenstående tidsgrænser.

Returnering
Der er ingen returret på bestilte varer med mindre andet er aftalt.

Reklamation
Se vejledning på vores hjemmeside. Som udgangspunkt tilbyder vi ét års reklamationsret fra vores salgsdato. På mange produkter giver producenten dog 2 års reklamationsret fra butikkens salgsdato - kontakt os for den nøjagtige reklamationsprocedure.

Hvis der IKKE er tale om en reklamation under gældende dansk lov, så vil der blive opkrævet et håndteringsgebyr - typisk ligger gebyret på 300-600 kr. Dette gebyr dækker omkostningerne til fejlsøgning og transport.

E-handel og nyhedsbrev
Kunder, der ønsker at handle hos Villadsen Agentur, bliver som standard oprettet til at kunne e-handle på hjemmesiden. Ved oprettelsen accepterer man samtidig at Villadsen Agentur må fremsende nyhedsbreve med tilbud. Såfremt nyhedsbreve ikke ønskes fremsendt, så kan man rette henvendelse til Villadsen Agentur.